Romanian Government Funds Sputnik-Affiliated Website

Liviu Besleaga, shaking hands (photo: Facebook)

Last year, the Ministry for the Romanians from Everywhere allocated €20,000 to fund the website Usd24.ro, a website that republishes all the articles from the Romanian version of the Russian publication Sputnik, Recorder.ro reported.

Usd24.ro is part of a network of internet pages that republish and disseminate Russian propaganda. Sites such as Usd24.ro, Stiriapropo.ro, Apropo.it or Gzo.ro copy in their entirety stories from the Russian news agency and spread them on social networks.

The man behind these fake news platforms is Liviu Besleaga, someone who is closely related to the Romanian government. He is vice-president of the NGO Coalition for Romania’s Modernization. Following the investigation of Recorder.ro, a news server in Romania, Mr Besleaga started to delete all the articles signed by Sputnik from Usd24.ro.

The minister for the Romanians from Everywhere (yes, such a ministry exists), Natalia Intotero, did not answer the invitations to comment from Recorder.


The article was republished from Media Power Monitor with permission. 

Latest news

Be the first to comment on "Romanian Government Funds Sputnik-Affiliated Website"

Leave a comment


Your comment will be published after being approved.



*

* - References to Kosovo are without prejudice to positions on status. They are in line with United Nations Security Council Resolution 1244/99 and the opinion by the International Court of Justice on the Kosovo declaration of independence.